اشتباهات رایج هنگام آمادگی آزمون زبان انگلیسی آیلتس کدامند و چگونه می توان از آنها جلوگیری کرد؟!
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

در این مقاله به برخی از اشتباه های رایج داوطلبین زبان انگلیسی آیلتس در هنگام آمادگی برای این آزمون می پردازیم و با ارائه پیشنهادها و راه کارهایی مناسب به شما خواهیم گفت چگونه می توان از بروز آن ها جلوگیری کرد. مثل همیشه با مجله دیاکو و دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی همراه باشید.

عجله بیش از حد داوطلبان برای گذراندن دوره آمادگی آیلتس!

سه فاکتور اصلی برای آمادگی آزمون زبان انگلیسی آیلتس که همه ی اساتید و ممتحین آزمون زبان انگلیسی به آن باور دارند، تعهد، اشتیاق به یادگیری و سخت کوشی است. با این وجود اولین سوالی که ممکن است به ذهن هر داوطلب برسد این است که دوره آمادگی آزمون زبان انگلیسی آیلتس دقیقا چه مقدار طول می کشد؟ اکثر زبان آموزان در فرآیند آمادگی آزمون، خود را با عامل زمان بسیار محدود می کنند.دقت داشته باشید که زمان به دو عامل بسیار مهم بستگی دارد:یکی از اشتباهات داوطلبان این است که آنها به سطح فعلی دانش زبان خود توجه نمی کنند. بسیاری از آنها دانش زبان عمومی با سطحی پایین از از متوسطه  (Intermediate) دارند. باید به این نکته توجه داشت که آزمون زبان انگلیسی آیلتس یک آزمون کاملا مهارتی است. بنابراین هرچه شما دانش زبان بهتری داشته باشید قطعا دوره آمادگی شما کوتاه تر خواهد بود.بسیاری از داوطلبان این تصور را دارند تنها گذراندن دوره آمادگی آزمون کافیست و به هدف خود خواهند رسید. اما این تصور کاملا اشتباهست. دوره آمادگی شما کاملا به نمره ای که برای هدف خود از قبل تعیین نموده اید بستگی دارد. اگر نمره ای بالاتر از ۷ می خواهید و سطح زبان انگلیسی شما متوسط یا کمتر از آن است دوره آمادگی شما طولانی تر خواهد بود و نباید از خود این توقع را داشته باشید که بتوانید مثلا با مطالعه ۳ تا ۴ ماه این نمره را کسب کنید.

عدم داشتن یک برنامه مناسب برای مطالعه زبان انگلیسی مناسب 

زمان، می تواند یک عامل پیش رونده در پیش برد اهداف شما و مشخص کننده یک برنامه دقیق در مسیر آمادگی برای آزمون زبان انگلیسی باشد اما داوطلب نباید با گذاشتن محدودیت زمانی کوتاه، فشار را بر روی خود بیشتر کند. صرف محدود کردن خود در دوره آمادگی و ساعات مطالعه های طولانی، دقیقا می تواند نتیجه برعکس داشته باشد. بنابراین توصیه ما به شما داوطلبان این آزمون زبان انگلیسی این است که زندگی و شغل خود را در کنار مطالعه برای آزمون فراموش نکنید. برنامه های منظمی برای اوقات استراحت و فراغت خود نیز داشته باشید. این برنامه های استراحت مشخص، به ذهن شما این فرصت را می دهد تا بتواند اطلاعات جذب شده را به خوبی بازیابی کند و آنها را در حافظه نگهداری کند. قبل از شروع دوره آمادگی برنامه خود را به طور دقیق مشخص کنید. برای داشتن یک برنامه ریزی موفق برای موفقیت در آزمون زبان انگلیسی آیلتس می توانید از اساتید مجرب و با تجربه در دیاکو بهره مند شوید.

زبان آموزان تمرکز اصلی مطالعه را فقط بر روی آزمون زبان انگلیسی آیلتس می گذارند و به بهبود دانش عمومی زبان خود توجهی ندارند!

از اشتباهات متداولی که بسیاری از داوطلبان به آن دچار می شوند این است که تمام تمرکز و زمان خود را به یادگیری و آمادگی برای آزمون زبان انگلیسی آیلتس اختصاص می دهند و از بهبود دانش عمومی زبان خود غافل می شوند. به خاطر داشته باشید که در این آزمون شایستگی ها و قابلیت های دانش زبان شما سنجیده می شود. بنابراین توصیه ما به شما این است که در هنگام گذراندن دوره زبان انگلیسی آیلتس و آشنایی با استراتژی های مورد نیاز این آزمون، دانش عمومی زبان را فراموش نکنید. آزمون غیر قابل پیش بینی است و از شما انتظار می رود بتوانید طیف گسترده ای از سوالات را پاسخگو باشید. در اختیار داشتن دایره واژگانی غنی و آشنایی با ساختارهای پیچیده گرامری قطعا شما را برای موفقیت در این آزمون یاری خواهد کرد. دانش عمومی زبان انگلیسی یعنی میزان تسلط شما به زبان انگلیسی ( در اختیار داشتن منبعی غنی از واژگان پیشرفته، آشنایی کامل با گرامر و ساختار زبان انگلیسی، تلفظ صحیح ) همراه با دانستن استراتژی های حیاتی آزمون آیلتس ( مدیریت زمان در روز آزمون، تجزیه و تحلیل سوالات ، تشخیص کلمات کلیدی هر سوال استفاده از مهارت های ضروری ریدینگ ها و...) کلید رمز موفقیت شما در این آزمون زبان انگلیسی خواهد بود. برای تقویت دانش عمومی زبان از منابع مختلفی می توان استفاده نمود همانند: مطالعه کتاب های آموزشی معتبر و تایید شده، مطالعه مجلات و روزنامه های زبان انگلیسی به صورت مداوم، تماشا فیلم، سریال ، اخبار و ویدیوهای آموزشی زبان انگلیسی بدون زیر نویس و...

عدم درک فرمت آزمون زبان انگلیسی آیلتس و محدودیت زمانی آن

نوع سوالات آزمون، ترتیب و چیدمان بخش های مختلف آن را به خوبی به خاطر داشته باشید. همانطور که می دانید زمان یک عامل اساسی در آزمون زبان انگلیسی آیلتس است. زبان آموزان بسیاری از کمبود زمان در روز آزمون شکایت می کنند. شما باید برای هر بخش از آزمون یک زمان مشخصی در نظر داشته باشید. ( زمان بخش لیسنینگ:  تقريبا 30 دقيقه و به علاوه 10 دقيقه زمان براي انتقال پاسخ ها = مجموعا ۴۰ دقیقه برای 40 سوال) ، زمان بخش ریدینگ : 60 دقیقه  برای 40 سوال ، زمان بخش رایتینگ: 60 دقیقه با دو تمرین ( داوطلبان ملزم به نگارش حداقل 150کلمه برای تمرین اول و 250 کلمه برای تمرین دوم هستند) و زمان بخش اسپیکینگ آزمون زبان انگلیسی آیلتس 14-11 دقیقه برای ۳ بخش از آزمون (بخش اول: مقدمه و مصاحبه (4 تا 5 دقیقه)، بخش دوم: صحبت کردن فردی طولانی (3-4 دقیقه) و بخش سوم: گفتگوی دو طرفه (4 تا 5 دقیقه)

داوطلبان خود را در زبان انگلیسی غوطه ور نمی کنند!

از اشتباهات دیگر زبان آموزان و داوطلبان آزمون زبان انگلیسی آیلتس این است که آن هاخود را در دنیای انگلیسی زبان غرق نمی کنند و تنها به گذراندن دوره محدودی از کلاس های آموزشی اکتفا می کنند. بله درست شنیده اید! شما باید محیط اطراف خود را کاملا با زبان انگلیسی غوطه ور کنید. حال ممکن است بپرسید چگونه؟ مطالبی را به زبان انگلیسی بخوانید که به آنها علاقمند هستید و موضوع آنها برای شما جذاب است. خواندن روزانه مجلات آنلاین یا مقالات زبان انگلیسی زبان می تواند شروع خوبی باشد. راه دیگر این است که سعی کنید روزانه مطالبی را به زبان انگلیسی بنویسید مثلا می توانید خاطرات روزمره خود را به زبان انگلیسی بنویسید یا با دوستان خود، انگلیسی چت کنید. گوش کردن به بومی زبانان و استفاده از تکنیک shadowing ( این تکنیک یعنی تکرار و ادا کردن جملات کسی که دارد انگلیسی صحبت می کند که این کار موجب تقویت تلفظ ، لحن و رعایت درست Stress کلمات می شود ) از جمله راه های دیگری برای غوطه ور کردن محیط پیرامون خود با زبان انگلیسی است.

زبان آموزان تنها خود را به واژگانی که از گذشته آموخته اند، محدود می کنند!  

دانستن طیف گسترده ای از واژگان زبان انگلیسی ، قطعا تاثیر قابل توجهی در پیشرفت دانش زبان شما خواهد داشت. خود را با واژگانی که از قبل یاد  گرفته اید محدود نکنید. اگر با لغت جدیدی مواجه می شوید که معنی آن را نمی دانید لیستی از آنها را تهیه کنید. دفترچه ای تهیه کنید و در آن تمام لغات زبان انگلیسی که برای شما دشوار است و معنی آن را نمی دانید یادداشت کنید. مطمین شوید که معنی و تلفظ آن ها را به درستی متوجه شدید و می توانید آن را در جمله به صورت صحیح بکار ببرید. مرور این دفترچه به صورت روزانه قطعا کمک شایان توجهی به پیشرفت دایره واژگان زبان انگلیسی شما خواهد کرد.در این مقاله و دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir شما را با ۶ اشتباه رایج داوطلبان آزمون آیلتس آشنا کردیم. توجه داشته باشید که سبک یادگیری هرفردی با فرد دیگر متفاوت است. بنابراین سبک یادگیری متناسب با خود را پیدا کنید و تمرین های متناسب با آن را انجام دهید. موفق باشید.





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی+ آموزش انلاین زبان+زبان انگلیسی+آموزش زبان+دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: